dinsdag 14 augustus 2012

Uitgekeken? 3 manieren om zonder uitsloven in een mum van tijd een ruimte op te frissen!

In de zomer beperk ik het aantal professionele opdrachten om volop te kunnen genieten van huisje, tuintje en kindjes.  Ik merk dat mijn focus dan wat meer op woonruimtes ligt en wat minder op werkruimtes.  Vanaf september zal je op deze blog echter weer volop artikels vinden waar de nadruk op het professioneel interieur ligt!  (Ben je al ingeschreven voor het gratis Webinar?)

Deze zomer heeft Operatie Nieuw Interieur voor mijn eigen woning zich beperkt tot het opruimen en herinrichten van 2 kinderkamers en een grote weggeef/kringloop-actie voor alle spullen die we her en der in kasten en bergruimtes gevonden hebben.
Voor ingrijpender werken hadden we geen zin was er geen tijd meer.  Toch wilde ik het alomtegenwoordige wit in mijn interieur doorbreken.  (Denk niet dat we hier in een witte kubus leven: ik gebruikte voor mijn eigen interieur een warm wit als basis maar maakte ook gretig gebruik van kleuraccenten).

Ook tijdens een kleuradvies geef ik graag aan de klant mogelijkheden om met de gekozen kleuren ook op lange termijn fijne resultaten te bereiken en te houden.  Zoals mijn klant vandaag: haar grijsgroene basiskleuren kunnen met enkele ingrepen perfect op het seizoen afgestemd worden.

Ik deel met jou graag 3 manieren om je interieur op te frissen in een mum van tijd zonder je uit te sloven.  Of het nu gaat om je woonkamer, je kantoor, een slaapkamer of een andere ruimte: met deze tips lukt het zeker!

Lees hier het volledige artikel.

1. Als je een goede kleurenbasis hebt in een ruimte, dan kan je de accentkleur in de accessoires veranderen. Zo heb ik zelf de witte kussens in de zetel vervangen door felblauwe.  Het geeft meteen een mooi contrast met de kleur van zetel en muur, voelt fris aan maar is pittig genoeg.  Overdrijf niet met accessoires: enkele kussens en een paar vaasjes kunnen volstaan, op voorwaarde dat de kleur opvallend genoeg is.
Je kan de kleur kiezen in functie van je eigen voorkeur, maar ook het seizoen levert inspiratie: rood voor kerst, geel en roze voor de lente, blauwtinten voor de zomer, paars voor de herfst, ...

2. Verander één muur van kleur.  Een bestaande accentmuur krijgt meteen een ander karakter als je daar een andere kleur op zet.  Van bruin naar bordeaux of mosterdgeel bijvoorbeeld.  Heb je geen accentmuur? Allicht is er wel één muur die zich daar prima voor leent.  Begin dan niet direct met knalrood, maar wel met een toon-op-tooncontrast: zo voorkom je dat het resultaat een té grote verandering is en tegenvalt.

3. Koop of knutsel een nieuw, opvallend object.  Het hoeft niet altijd iets te zijn wat bij anderen onmiddellijk in het oog springt: het is voldoende dat jijzelf het een verfrissing voor je interieur vindt.  Zelf heb ik bijvoorbeeld een supergoedkope rijstpapieren lamp helemaal 'gepimpt' door er cupcake-vormen op te lijmen.  Leuk om te doen en te zien!  In enkele artikels, zoals hier en hier, die ook in mijn gratis eZine stonden, vind je volop inspirerende websites hiervoor.

Ik wens je in elk geval nog enkele creatieve zomerdagen!

P.S. Meer weten over wat kleur met je doet?  Zoek in de agenda de workshop of het programma dat het beste bij jouw behoeften aansluit!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten