dinsdag 15 mei 2012

3 trendy manieren om buiten van het groen te genieten

Bij het zoeken naar 'materiaal' voor een opleiding die ik voor Sikkens Quality Painters mag geven over trends, ontdekte ik 3 hippe manieren om buiten van het groen te genieten.  Niet zomaar passief genieten, vanop een bankje in het park, maar écht met je handen in de aarde zitten, levende planten en dieren voelen en zien, en liefst ook nog wat vruchten van je arbeid op je bord kunnen gebruiken.

1.  Een daktuin is helemaal in.  Er verschenen de laatste 3 maand
al enkele boeken over daktuinen waarin magnifieke voorbeelden staan over hoe je een dak van een stadsgebouw kan omtoveren tot een echte 'tuinbeleving', compleet met moestuin en kippen.  Ook op het dak van Brusselse musea worden tegenwoordig groenten geteeld!  Op 18 september kan je moestuinen in de stad bezoeken.

2. Zelfs op 2m² kan je groenten telen.  Ik zag in het park van Beervelde enkele heel mooie bakken van Fusion Garden die compleet met teelaarde en lade voor alle tuinbenodigdheden geleverd worden.  Het lijkt me een ideale oplossing voor iedereen die een moestuin op een ergonomische hoogte wel makkelijk vindt.  Voor rusthuizen is dit ook een perfect product: iedere bewoner zijn eigen bak - de beste manier om mensen naar buiten te krijgen!

3.  Woon je nog krapper?  Teel dan groenten op je vensterbank.  Dankzij de bijvoorbeeld de microgroenten kan je je favoriete sla en kruiden voortaan zélf kweken.

Ik ga met veel plezier aan deze trend meedoen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten