maandag 30 april 2012

3 kleuren waar je nu mee scoort

Eén van de projecten waarmee ik bezig is een opdracht rond trends voor Sikkens.  Een trend is niet iets wat uit de lucht komt vallen, maar brengt onder woorden wat in de samenleving leeft.  Ik vind het zelf super om te observeren hoe nieuwe objecten, handelingen, ideeën aangeven hoe een samenleving aan het veranderen is.  Daar komt ongetwijfeld mijn achtergrond als socioloog om het hoekje kijken.

Dit weekend kwam ik ook dit artikel tegen.
Samen met een aantal andere observaties geef ik hierbij graag een overzichtje van 3 kleuren waar je nu mee scoort.


1. Oranjerood is erg in, maar eigenlijk mag je zeggen dat elke wat meer gesofisticeerde tint van rood tegenwoordig in is, zoals bijvoorbeeld koraalrood.  Rood is echt een knalkleur voor je interieur, dat erg veel aandacht trekt maar ook heel veel energie binnenbrengt.  Als je rood (in wat voor tint dan ook) liever niet aan je muur hangt in de vorm van verf of behang, is het ook een superkleur om in accessoires te laten terugkomen.

2. Diepblauw is heel trendy in de woonkamer, bijvoorbeeld voor accessoires maar ook voor meubels.  Ik ben zelf op zoek naar mooie kussens in een diep koningsblauw (suggesties welkom!) maar in deze fotoreportage zie je ook andere decoratiestukken.

3. Mosterdgeel is een nieuwe tint van geel die het ecologisch trekje van groen meegekregen heeft.  Daardoor is het zachter voor de ogen dan kanariegeel, maar heeft het toch meer dan genoeg karakter.  In de komende weken plan ik om deze kleur in elk geval in mijn eigen werkplek te gebruiken.  Wie in het najaar een workshop komt volgen zal dit met eigen ogen kunnen zien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten