maandag 11 juni 2012

3 dingen die een goede wachtkamer zeker moet hebben

Vandaag was een dag die gevuld was met wachten.  Niet dat ik zelf moest wachten.  Een expert in marketing nodigde me wel uit om over een project te komen praten in de medische sector, en daar hoort wachten natuurlijk bij.
Ik ben ook volop bezig met het uitwerken van de inrichting voor het Sociaal Huis van de gemeente Bertem.  Ook daar is er een wachtruimte voorzien.

Ik geef je graag 3 elementen die een goede wachtkamer zeker moet hebben.


1.  Wachten doe je liefst comfortabel: voorzie degelijk en aangenaam zitmeubilair.  Vergeet die krakkemikkige oude stoeltjes waar niemand rustig op kan zitten.  Mensen die in een comfortabele houden hebben moeten wachten, zullen hierdoor minder geagiteerd zijn dan wie met een pijnlijke rug of benen moet wachten.  In alle prijsklassen zijn er aangename stoelen en zeteltjes te vinden.

2.  Voorzie zeker een kinderspeelhoek als je een min of meer openbare ruimte hebt.  Speelgoed is bij voorkeur stevig en kan tegen een stootje.  Zeker voor plaatsen die makkelijk toegankelijk zijn voor iedereen, kan het nuttig zijn om speelmodules aan de wand op te hangen.  Bij Instore Kids Corner vond ik in dit en in eerdere projecten al interessante oplossingen.

3.  Mensen kunnen het wachten beter verdragen als ze iets te doen hebben.  Leidt de aandacht van de tijd af.  Hang zeker geen klok in de wachtkamer, en voorzie iets te lezen.  Of hang een scherm op waar je een presentatie over je bedrijf, je diensten, je organisatie laat spelen...

Een extra 4e element: denk ook aan een rustig kleurenpatroon.  Maak van je wachtruimte geen kleurboek maar zorg voor tinten die harmonieus samengaan.

Natuurlijk omvat het interieuradvies voor mijn klanten nog véél meer elementen...  Zit je zelf ook met een project waar je wat extra input en ideeën kan gebruiken?  Kijk dan eens op deze pagina of contacteer mij gerust.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten