maandag 18 juni 2012

5 trendy manieren om je kantoor snel een creatieve look te geven


Wie me kent weet dat ik doorgaans een goed gevulde agenda heb.  Hoe graag ik ook zou willen, meestal schiet er weinig tijd over om zelf te knutselen of uitgebreid creatief aan de slag te gaan in mijn eigen ruimtes.  Op één of andere manier gaan de projecten van klanten altijd voor… :-)

Ik heb er dus alle begrip voor als mensen er niet toe komen om uitgebreid hun eigen werkplek te bestuderen en allerlei interieuringrepen uit te dokteren om zo een creatief, tof kantoor te hebben waar ook hun persoonlijkheid in weerspiegeld wordt.
Toch hoeft het niet altijd lang te duren om van je werkplek een trendy, inspirerende ruimte te maken.

Ik deel met jou graag 5 manieren waarmee je in no time een gezellige en creatieve werkruimte creëert, zelfs al is jouw job de saaiste ter wereld!


foto: AkzoNobel


1. Gooi een schapenvel over je stoel: daardoor kan je prima een versleten zitting camoufleren maar bovendien voeg je ook extra textuur toe: je gaat je hersenen op een andere manier prikkelen wat de creativiteit ten goede komt.  Een beetje zachtheid kan nooit kwaad…

2. Enkele goedkope tijdschrifthouders kunnen snel ‘gepimpt’ worden: enkele lagen verf in jouw favoriete kleur (maar je kan dit ook weglaten als je er de tijd niet voor hebt!) en met lijm een dik touw op de zijkanten vastmaken.  (met dank aan ikeahackers.net


3. Sorteer je boekenkast en dossierkast op kleur!  Daardoor komt er rust, maar je kan zelf het patroon of ritme van de kleuren bepalen.  Zeker wie een volle boekenkast heeft, krijgt zo een gratis persoonlijk ‘kunstwerk’!


4. Zorg voor een trendy eyecatcher.  Vooral een bijzondere lamp doet het goed.  Ik hou erg veel van de Buzzilamp maar een goedkoop alternatief zijn bijvoorbeeld de hanglamp Maskros en de tafellamp Fillsta van Ikea. 

5. Tegenwoordig zijn er mooie geurtoestellen verkrijgbaar die niet alleen de heerlijkste geuren verspreiden maar er bovendien ook nog mooi uitzien.  Bij de ultrasone toestellen wordt bovendien ook een ‘mist’ geproduceerd die de lucht bevochtigt maar ook een beetje mysterieus is.  Met bijvoorbeeld de ultrasoon aromaverspreider Sphera in limoengroen krijgt je werkplek net dat tikkeltje meer!




En als uitsmijter nog een 6e manier: een goedkope traditionele klok kan je volplakken met houten wasknijpers waartussen papier en foto’s zeker blijven zitten.  Ideaal om de vakantiefoto’s van de komende maanden op het werk een plekje te geven!

Ik wens je alvast veel succes!
(dit artikel is verschenen in mijn gratis eZine, dat je kan krijgen door je hier in te schrijven  Elke twee weken krijg je op die manier interessante artikels, informatie over nieuwe producten en speciale aanbiedingen en wedstrijden)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten